Drugie życie korków z wina

Dzisiaj na tapetę weźmiemy coś co pewnie niejedna z Was wyrzuciła kiedyś do kosza na śmieci. Coś niepozornego, co skrywa w sobie wielki potencjał. Coś idealnego do recyclingowych prac DIY.

Korki z wina.

Złośliwi mówią, że dzień w którym zaczynasz sprzedawać swoje rękodzieło, jest ostatnim w którym robiłaś coś dla siebie. Niestety mają sporo racji. Zebranie się w sobie, żeby odciągnąć się na chwile od biedronkowych projektów i zrobić coś dla siebie czy do mieszkania jest lekko mówiąc ciężkie. Przynajmniej w moim przypadku ;) Z tego właśnie powodu wykonanie podkładki pod ciepłe garnki z korków uważam za swój mały sukces ;) Na zdjęciu pozuje ona z moim ukochanym czajnikiem.


W pozostałej części postu przygotowałam dla Was sporą dawkę inspiracji, na tyle dużą, żebyście nie wyrzuciły już w swoim życiu żadnego korka ;)

1) Blogerki, które scrapują mogą w powodzeniem wyrzeźbić w korkach najróżniejsze wzory i używać ich jako stempli (więcej inspiracji na domowej roboty stemple znajdziecie >tutaj<). Można też pociąć je w plastry (najlepiej wcześniej je namoczyć) i wykorzystać do tworzenia trójwymiarowych kompozycji.


2) Nazwa korkowa tablica staje się nagle bardziej dosłowna. Można przypinać do niej karteczki albo biżuterię. 
Jakieś inne koncepcje ? 


 3) Krótki przegląd w nutce ogrodniczej - miniaturowa doniczka dla sukulentów, ekologiczny (i nie więdnący) wianek, choinka dla krasnoludków, znacznik do roślin czy dekoracja wazonu - wybór należy do Was !


 4) Zaraz po zaręczynach roześlijcie po rodzinie wiadomość, że potrzebujecie korków z wina. Wykorzystacie je później jako podstawki pod wizytówki na stołach, do wykonania Waszych inicjałów, ozdobnych kół, girland albo oznaczenia ważnych miejsc na sali weselnej.



 5) Domek dla ptaków obudowany korkami skradł moje serce. Jest śliczny !


 6) Podkładki w ramach na zdjęcia i taca, z dnem wyklejonym korkami to prace najbliższe mojej.



 7) Lubicie nietypowe rozwiązania ? Żyrandol z korków na pewno do nich należy !


Przede wszystkim jednak - KEEP CALM AND DRINK WINE !

 

Od wczoraj zapraszam także na mój >drugi blog<

Pozdrawiam !

Fot. Zdjęcie pierwsze mojego autorstwa, pozostałe podlinkowane są do źródła

28 komentarzy:

  1. Świetne pomysły. :) Nie wpadłabym na niektóre z nich. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja ciągle zapominam i wyrzucam :/ - a niektóre z tych inspiracji są naprawdę zacne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba sobie karteczkę-przypominacz przy kuble na śmieci zrobić, żeby nie wyrzucać ;)

      Usuń
  3. korkowe pomysły rewelacja :) czas zaczać zbierać korki :) a podstawki są świetne :)
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama niedawno zaczęłam zbierać. Mam już 2! :-D
    Wspaniałe te Twoje inspiracje, powaliła mnie na kolana korkowa tablica :-)
    A Twoja podkładka świetna, widać, że sporo butelek się uzbierało :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zbieram z pomocą rodziny i znajomych, więc idzie sprawnie ;) Mam jeszcze duuuży zapas ;)

      Usuń
  5. Suuper wyszla Ci podstawka :) Pomysly rowniez ciekawe :) Domek Slodziutki dla ptaszkow :) Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje ulubione - podstawka i inicjały :) Niestety u mnie korków się nie wyrzuca, bo mama ma fobie zbierania butelek do wina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Możesz poprosić znajomych, żeby zbierali dla Ciebie albo zagadnąć kelnerów w zaprzyjaźnionej restauracji/pubie - tam zazwyczaj przewija się duuużo korków, które po prostu się wyrzuca :)

      Usuń
  7. Ja odkładam korki, żeby je kiedyś fajnie wykorzystać. Tutaj znalazłam całkiem fajne inspiracje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak coś zrobisz to podlinkuj, chętnie zobaczę :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Fantastyczne pomysły! Domek faktycznie jest przeuroczy! Dla mnie rewelacyjny! Mega!

    Drugą najbardziej dla mnie urzekającą rzeczą są bileciki dla gości weselnych na stół! No urocze tj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ! Tyle pozytywnych słów tu od Was napływa, że aż się rumienię :)

      Usuń
  9. Korki zbieram i rodzinka mi zbiera, zawsze robię stemple do przedszkola, ale twoje pomysły sa super! skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może pokażesz swoje stempelki ? Chętnie zobaczę :)

      Usuń
  10. Fantastyczne pomysły! Bardzo lubię gdy można dać rzeczom drugie życie! Sama idea szalenie mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  11. czerwony czajniczek wygląda rewelacyjnie na korkowej podkładce! Idealna para :)

    OdpowiedzUsuń
  12. extra!!! kto by pomyślał, że z takim korków można stworzyć takie cuda. Muszę cię obserwować, ciekawy masz blog! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy ost pozycja keep.calm and drink wine- na sciane pojemnik na korki to twoje Dzieło czy mozna to gdzies zakupic?:)) swietne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety to nie moje dzieło, to inspiracje zebrane z sieci (tylko podkłada jest wykonana przeze mnie). Tutaj aukcja gdzie można kupić pojemik: https://www.etsy.com/listing/157800173/wine-cork-holder-shadow-box-keep-calm

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...