Kilka prostych tricków jak urozmaicić kartki świąteczne


Uwielbiam kartki. Robić, wypisywać, wysyłać i dostawać. Zwłaszcza te świąteczne. Mają w sobie coś magicznego, to coś co odróżnia jej od wysłania SMSa czy maila z "Wesołych Świąt". 

Mam osobne miejsce na papiery i inne dodatki, których używam przy ich produkcji. Kolekcjonuję je przez cały rok, żeby potem rozłożyć stół, wszystko wyciągnąć i delektować się. Cięciem, dobieraniem jednych papierów do drugich, układaniem dodatków. Rozmyślaniem nad tym, którą wysłać do kogo. Wypisywaniem ich ręcznie, ulubionym piórem. A nawet przyklejaniem znaczków na koperty.

Wszystkich kartek powstało w tym roku 21. Pokażę tu tylko wybrane, te które wysłałam do osób, które (chyba) nie śledzą mojego bloga. Nie lubię psuć niespodzianek - sama uwielbiam moment rozpakowywania kopert przyniesionych ze skrzynki. Myślę, że to zrozumiecie.

Sprzedam Wam też kilka tricków czego można użyć do stworzenia kartek:
  • serwetki papierowe - takie jak w eleganckich kawiarenkach są podkładane na talerzyk pod kawę albo ich większej wersji, która ląduje pod tortami. Idealnie nadają się też do ozdabiania prezentów zapakowanych w jednokolorowy papier (np. szary).
  • organtyna, sizal, celofan, bibuła, karbowany papier, papier wizytówkowy - to taki prosty, tani i łatwy w nabyciu zestaw dodatków, które sprawdzają się w każdym przypadku.
  • papiery po prezentach - to moja ulubiona forma recyclingu, po Wigilii koniecznie zabierzcie wszystkie opakowania, które są niepotrzebne. Ja wycięłam z nich między innymi renifery z drugiej kartki i małe świąteczne obrazki z przedostatniej. Z resztek złotego papieru wydziurkowałam śnieżynki, gdzieniegdzie użyłam ich jako tła (to też świetny dodatek do urozmaicenia grudniowników).
  • ozdoby z pasmanterii - w przedświątecznym okresie warto zajrzeć do pasmanterii, można tam kupić świetne materiałowe choinki, gwiazdki, śnieżynki i taśmy ze świątecznymi motywami. Mnie udało się upolować bałwanki malowane na sklejce!
  • cienie do powiek - zwłaszcza w srebrzystych i złotych kolorach są rewelacyjnym rozwiązaniem jeżeli chcemy nadać naszym kartką odrobinę blasku.
  • płatki kosmetyczne/wata kosmetyczne - może udawać śnieżnych puch tworząc pejzaże albo śnieżynki
Jeżeli tylko macie ochotę podzielić się ze mną swoimi tajemnicami to chętnie poznam Wasze tricki!








A na zdjęciu poniżej bohaterowie postu, który ukaże się w nowym roku :)

Trzymajcie się ciepło :)

6 komentarzy:

  1. Piękna kolekcja. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko mała część tej kolekcji, która poleciała w świat :)

      Usuń
  2. śliczne kartki i fajne zółwiki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Żółwie to raczej wielkanocne powinny być, skoro jajka składają:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cud narodzenia, więc są też trochę bożonarodzeniowe :P

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...