Wieniec adwentowy - czy wiesz że...


... pierwszy wieniec adwentowy stworzony został w 1839roku na drewnianym kole o średnicy 2m przez ewangelickiego pastora, ks.Johanna Hinricha Wicherna ? Wtedy zapalano 24 świece, a duża była jedynie pierwsza (tą zapalał Pastor, mniejsze jego podopieczni z przytułku dla sierot.  Na początku gałęziami z drzew iglastych strojono jedynie ściany, dopiero później "przeniesiono" je na wieniec. A teraz po dygresji historycznej zapraszam na kilka inspiracji.








7 komentarzy:

  1. Dygresja bardzo ciekawa, a inspiracje piękne. Ja nigdy nie robiłam wieńca adwentowego, bo u mnie w domu nie było takiej tradycji, ale bardzo mi się ten zwyczaj podoba:)
    pozdrawiam cieplutko
    m.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i przede wszystkim za komentarz, ostatnio jakoś chyba wszyscy w biegu, bo widzę że tu zaglądacie ale nikt nic ani nie szkrobnie...ale u mnie to samo, więc rozumiem ;) Mnie jakoś coraz bardziej zaczyna kusić zrobienie wieńca w tym roku, bo na kalendarz już się zdecydowałam :)

      Usuń
  2. Lepszy wieniec malutki i skromniutki, niż zaplanowany wielki i piękny, a ostatecznie nie wykonany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, niewykonane prace to duża bolączka, zwłaszcza w przedświątecznym, pełnym roboty okresie.

      Usuń
  3. Dzień Dobry, a może warto byłoby podać źródła owych inspiracji? Tak dla autorskiej uczciwości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, wystarczy kliknąć na zdjęcie. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Staram się zawsze linkować do oryginału, mam nadzieję że nie masz za złe pokazania Twojej pracy! Pozdrawiam!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...